ASK 29.10.2010.
Jedan od najvažnijih poslova Odelenja jeste vođenje registra funkcionera i registra imovine funkcionera. Do sada u Republici Srbiji nije postojala kompletna i tačna evidencija o funkcionerima, odnosno onim licima koja, u skladu za zakonskom definicijom funkcionera, spadaju u grupu građana Srbije koji se nalaze na odgovornim i uticajnim mestima u društvu. Registar funkcionera je osnova za sve ostale registre koje Agencija vodi u skladu sa Zakonom, pa je težište i prioritet Agencije da ima ažuran operativan sistem evidencija koji će raspolagati sa različitim podacima o pravnim i fizičkim licima koji imaju značajan uticaj na društvo.
Odelenje za registre obavlja sledeće poslove:
- prijem obaveštenja o stupanju na funkciju i o prestanku funkcije;
- prijem izveštaja o imovini i prihodima u skladu sa Zakonom, provere blagovremenosti podnošenja i formalne ispravnosti izveštaja, arhiviranja i čuvanja izveštaja;
- vođenje registra funkcionera;
- vođenje registra imovine funkcionera i povezanih lica iz člana 43. stav 2. Zakona;
- evidencija pravnih lica u kojima je funkcioner vlasnik više od 20% udela ili akcija;
- vođenje kataloga poklona;
- objavljivanje i ažuriranje na internet prezentaciji Agencije podataka o imovini funkcionera koji su javni u skladu sa drugim propisima, kao i drugih podataka za koje funkcioner, odnosno povezana lica daju saglasnost da se objave;
- prijem obaveštenja o prenosu upravljačkih prava i podataka o licu na koje su ta prava preneta;
- postupak sprovođenja Zakona u pogledu prenosa upravljačkih prava privrednim društvima u kojima funkcioneri imaju više od 3% udela;