Nadležnosti Organizacija Javne nabavke Konkursi Budžet Godišnji izveštaj Informator o radu
    Zakoni Propisi Međunarodne konvencije Strateška dokumenta Priručnici i vodiči
    Odluke Mišljenja Prijavi korupciju Stavovi
    GREKO UNCAC ACN/OECD EPAC/EACN EU izveštaji Poglavlje 23 Projekti
    Vesti Saopštenja za javnost Mediji Aktivnosti
    Lokalni izbori 2025 Izbori 2024 Izbori 2023 Izbori 2022
    Obuka za lobiste
    KONTAKT
  • Javne nabavke
  • Konkursi
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Javne nabavke
  • Konkursi
  • Pretraga registra
    • Elektronske prijave
    • Plan integriteta app
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Nadležnosti Organizacija Javne nabavke Konkursi Budžet Godišnji izveštaj Informator o radu
    Zakoni Propisi Međunarodne konvencije Strateška dokumenta Priručnici i vodiči
    Odluke Mišljenja Prijavi korupciju Stavovi
    GREKO UNCAC ACN/OECD EPAC/EACN EU izveštaji Poglavlje 23 Projekti
    Vesti Saopštenja za javnost Mediji Aktivnosti
    Lokalni izbori 2025 Izbori 2024 Izbori 2023 Izbori 2022
    Obuka za lobiste
    KONTAKT

Predlog zakona o ozakonjenju objekata u Skupštini: precizirati uslove za ozakonjenje i suziti diskreciona ovlašćenja

ASK 17.11.2015.

Znak-Horizontalno-CirilicaAgencija za borbu protiv korupcije uputila je Narodnoj skupštini i Vladi Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Predloga zakona o ozakonjenju objekata. Prilikom utvrđivanja konačnog teksta Predloga zakona, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uvažilo je neke od preporuka iz mišljenja koja im je Agencija za borbu protiv korupcije dostavila u oktobru i novembru ove godine, povodom dve verzije nacrta ovog zakona. Međutim, predložena rešenja u Predlogu ovog zakona i dalje sadrže određene rizike korupcije koje je potrebno otkloniti. Agencija je ukazala da su Predlogom zakona nedovoljno precizno određeni izuzeci od pravila prilikom utvrđivanja uslova za ozakonjenje objekata. Usvajanje ovih izuzetaka, bez dodatnih preciziranja, stvorilo bi prostor za različita tumačenja nadležnih organa prilikom primene u praksi i ostvarivanje partikularnih interesa. Imajući to u vidu, neophodno je preciznije regulisati uslove za ozakonjenje i jasno predvideti da se ispunjenost tih uslova utvrđuje nakon pribavljanja relevantnih dokaza i dokumentacije, te razmatranja izveštaja o zatečenom stanju, a ne pre toga. Agencija je u mišljenju istakla da je potrebno detaljnije urediti postupanje nadležnog organa u situaciji kada nije moguće izvršiti rešenje o rušenju, ili brisati odredbu kojom se predviđa mogućnost naknadnog donošenja rešenja o ozakonjenju. Osim toga, Agencija je preporučila da se preciziraju odredbe o privremenom priključenju objekata za koje se vodi postupak ozakonjenjenja na infrastrukturu. Ovim rešenjima organima javne vlasti daju se široka diskreciona ovlašćenja prilikom odlučivanja o navedenim pitanjima. Pored pomenutih, pojedina predložena rešenja sadrže rizike korupcije koji se odnose na upotrebu nepreciznih formulacija, nepostojanje rokova i međusobno neusaglašene odredbe. Agencija za borbu protiv korupcije smatra da bi otklanjanje identifikovanih rizika korupcije doprinelo adekvatnom uređenju ove oblasti i realizaciji mera i aktivnosti iz strateškog okvira za borbu protiv korupcije u Republici Srbiji. Mišljenje možete preuzeti ovde.

Arhiva vesti

Oglasna tabla

Rešenje broj 014-013-00-0269/23-07 od 08.07.2025. godine
15.08.2025.


Obaveštenje broj 014-012-00-0071-25-11 od 27.01.2025.
12.08.2025.


Obaveštenje o pokretanju postupka 014-013-00-0191/24-07 od 23.06.2025
08.08.2025.

Izdvajamo

Prenos uživo

Nadležnosti

Informator o radu

Kalendar rokova

Veb sajt je izrađen uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji. Sadržaj ovog veb sajta i stavovi, mišljenja, nalazi, tumačenja i zaključci izloženi na njemu pripadaju samim autorima i nužno ne odražavaju zvanične stavove Misije OEBS-a u Srbiji.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana