Dokumenti
Model LAP
Kako bi pomogla jedinicama lokalnih samouprava da što kvalitetnije izrade LAP, Agencija za borbu protiv korupcije je uz podršku Stalne konferencije gradova i opština, a u skladu s obavezom iz Akcionog plana za Poglavlje 23 (aktivnost 2.2.10.36.), izradila Model lokalnog antikorupcijskog plana sa uputstvima za izradu, sprovođenje i praćenje (Model LAP). Model LAP je dopunjen u decembru 2018. godine zbog uočenih problema pri formiranju tela za praćenje primene LAP sa kojima su se susrele pojedine opštine.
U nastavku možete pogledati i preuzeti navedene dokumente.
Metodologija za praćenje i izveštavanje o primeni LAP-a
Metodologija za praćenje i izveštavanje o primeni lokalnog antikorupcijskog plana je dokument u kome su detaljno opisane obaveze i odgovornosti aktera uključenih u praćenje i izveštavanje o primeni LAP-a, prikazan je postupak praćenja primene LAP-a na nivou aktivnosti, mera i ciljeva, kao i proces izveštavanja.
Video priručnik o Metodologiji za praćenje i izveštavanje o primeni LAP-a
Unapređenje izrade LAP-a
Na osnovu analize antikorupcijskih planova koje su dostavile jedinice lokalne samouprave, Agencija je identifikovala više istih ili sličnih nedostataka koje je objedinila u jedan dokument, zajedno sa objašnjenjima na koji način nedostaci treba da budu prevaziđeni.
Izveštaji
Agencija za sprečavanje korupcije prikuplja podatke o izradi LAP i formiranju tela za njegovo praćenje od svih jedinica lokalnih samouprava i Autonomne pokrajine na kvartalnom nivou od početka uvođenja ove obaveze od septembra 2017. godine.
U nastavku možete pogledati i preuzeti izveštaje sa podacima o broju JLS koje su izradile LAP i formirale telo za njegovo praćenje u prethodnom periodu.
Podaci o usvajanju LAP-a i formiranju tela za njegovo praćenje u svim JLS
Kampanja
Kampanja
Kampanja za podizanje svesti javnosti o usvajanju lokalnih i pokrajinskih antikorupcijskih planova pod nazivom „LAP za jači integritet” sprovedena je u periodu od 26. novembra do 27. decembra 2018. godine. Tokom trajanja kampanje građani su mogli da pogledaju video-spot na internet prezentaciji Agencije i u inetrnet izdanjima dnevnih novina Blic i Večernje novosti, kao i da čuju radijski spot koji je emitovan na lokalnim radio stanicama. U nastavku možete pogledati promotivni materijal korišćen
u kampanji.