Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Предлог закона о озакоњењу објеката у Скупштини: прецизирати услове за озакоњење и сузити дискрециона овлашћења

AСК 17.11.2015.

Znak-Horizontalno-CirilicaAгенција за борбу против корупције упутила је Народној скупштини и Влади Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Предлога закона о озакоњењу објеката. Приликом утврђивања коначног текста Предлога закона, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре уважило је неке од препорука из мишљења која им је Aгенција за борбу против корупције доставила у октобру и новембру ове године, поводом две верзије нацрта овог закона. Међутим, предложена решења у Предлогу овог закона и даље садрже одређене ризике корупције које је потребно отклонити. Aгенција је указала да су Предлогом закона недовољно прецизно одређени изузеци од правила приликом утврђивања услова за озакоњење објеката. Усвајање ових изузетака, без додатних прецизирања, створило би простор за различита тумачења надлежних органа приликом примене у пракси и остваривање партикуларних интереса. Имајући то у виду, неопходно је прецизније регулисати услове за озакоњење и јасно предвидети да се испуњеност тих услова утврђује након прибављања релевантних доказа и документације, те разматрања извештаја о затеченом стању, а не пре тога. Aгенција је у мишљењу истакла да је потребно детаљније уредити поступање надлежног органа у ситуацији када није могуће извршити решење о рушењу, или брисати одредбу којом се предвиђа могућност накнадног доношења решења о озакоњењу. Осим тога, Aгенција је препоручила да се прецизирају одредбе о привременом прикључењу објеката за које се води поступак озакоњењења на инфраструктуру. Овим решењима органима јавне власти дају се широка дискрециона овлашћења приликом одлучивања о наведеним питањима. Поред поменутих, поједина предложена решења садрже ризике корупције који се односе на употребу непрецизних формулација, непостојање рокова и међусобно неусаглашене одредбе. Aгенција за борбу против корупције сматра да би отклањање идентификованих ризика корупције допринело адекватном уређењу ове области и реализацији мера и активности из стратешког оквира за борбу против корупције у Републици Србији. Мишљење можете преузети овде.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana