Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Неопходне допуне и прецизирање одредби - Мишљење о Нацрту закона о улагањима

AСК 28.08.2015.

Znak-Horizontalno-CirilicaМинистарство привреде припремило је и доставило Aгенцији за борбу против корупције Нацрт закона о улагањима (у даљем тексту: Нацрт закона) на мишљење. Aгенција је израдила Мишљење и проследила га надлежном министарству 26. августа 2015. године. У Мишљењу Aгенције, између осталог, констатовано је и следеће: - Иако је у образложењу истакнут значај оснивања Савета за економски развој и Развојне агенције Србије, неопходно је допунити и прецизирати одредбе Нацрта закона које се односе на надлежности, односно послове ових тела. Поред тога, Нацртом закона потребно је утврдити ближе услове и критеријуме које морају да испуне лица која се именују у Управни одбор Развојне агенције, односно ближе услове и критеријуме за избор директора ове агенције. - Нацртом закона нису прецизно и јасно уређене дужности органа власти, што оставља простор за различито тумачење приликом примене. На неопходност прецизирања ових одредаба указује и то што повреде неких од наведених дужности представљају прекршај. - Према предложеном решењу, Савет за економски развој води поступак против функционера у коме се одлучује да ли постоји повреда овог закона. Имајући у виду да Савет чине председник Владе и министри надлежни за послове привреде и финансија, неприхватљиво је предложено решење по којем Влада одлучује о жалбама на одлуке овог тела. - Одредбама које се односе на посебан инвестициони уговор, Влади, јединици локалне самоуправе и извршном органу аутономне покрајине дају се широка дискрециона овлашћења у погледу закључења тог уговора, те пружања претходно недефинисаних додатних правних гаранција и посебних подстицаја за улагање од посебног значаја. - Поред поменутих недостатака, одредбе Нацрта закона садрже ризике корупције који се, између осталог, односе на неусаглашеност са одредбама важећих закона, давање широких дискреционих овлашћења органима јавне власти, употребу непрецизних формулација, непостојање рокова и непостојање одговарајуће санкције. Мишљење у целини можете преузети овде.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana