Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Aгенција пише: О постојању методологије за процену ризика корупције у прописима и њеној примени

AСК 27.10.2015.

Znak-Horizontalno-CirilicaAгенција објављује ауторски текст Јована Ницића, вишег саветника у Одсеку за надзор над спровођењем Стратегије и Aкционог плана и анализу прописа у Сектору превенције Aгенције за борбу против корупције - о процени ризика корупције у прописима. Уводне напомене Ризик корупције у пропису постоји уколико поједине одредбе пружају могућност или подстичу настанак корупције. За настанак ризика корупције у прописима није пресудна намера предлагача и доносилаца. Наиме, ови ризици могу настати и услед непажње предлагача или доносилаца прописа. Процена ризика корупције у прописима представља дисциплину која је почела да се развија од 2000. године. Прве државе које су донеле законе којима се предвиђа примена ове дисциплине биле су Молдавија и Литванија. У већини држава чланица Европске уније и северноамеричким државама постоје смернице и правила за израду прописа, којима су обухваћена и питања процене ризика корупције. До краја 2014. године, процена ризика корупције у прописима постала је обавезни део законодавног процеса у 13 држава, док би у Србији то требало да постане случај у наредном периоду, након одговарајућих измена Закона о Aгенцији за борбу против корупције и пословника Владе и Народне скупштине. Уколико дође до очекиваних измена ових прописа, које су предвиђене и важећим стратешким оквиром, Aгенција ће проверавати да ли су предлагачи применили Методологију за процену ризика корупције приликом писања прописа и процењивати да ли у појединачним одредбама тих прописа постоје ризици корупције. Циљ ове превентивне мере јесте да се доношењем јасних, прецизних и образложених прописа сузи простор за настанак корупције у областима које се тим прописима уређују. Уколико процена ризика корупције постане обавезни део процеса припреме и доношења прописа и уколико предлагачи прописа своје обавезе схвате на одговарајући начин, а не као још једну формалност у том процесу, ова мера ће допринети остваривању прокламованог циља. Најчешћи недостаци и ризици корупције у нацртима и предлозима прописа које је до сада анализирала Aгенција за борбу против корупције јесу недовољно јасне одредбе, давање широких дискреционих овлашћења органима јавне власти приликом њихове примене и препуштање министарствима да одређена питања ближе уреде подзаконским актима, иако би та питања морала бити уређена законским одредбама. Цео текст преузмите овде.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana