Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Преседан је оптуживати Aгенцију

AСК 12.04.2017.

Znak Horizontalno CirilicaAгенција за борбу против корупције неоправдано се нашла у ситуацији да се брани што је поднела Извештај Вишем јавном тужилаштву у Београду због основа сумње да је градоначелник Београда Синиша Мали учинио одређена кривична дела за које се гоњење предузима по службеној дужности. Уместо позитивних реакција Aгенција наилази на осуде и неосноване спекулације једног дела јавности, као и институције Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, што код грађана изазива сумњу у рад независних органа. Никакве „специјалне“ услове“ Aгенција није поставила Поверенику, осим што му је упутила одговор на предлог за спровођење административног извршења решења у вези са предметом градоначелника Синише Малог, које је предложила новинарка портала „Пиштаљка“. У наведеном одговору Aгенција је таксативно навела које су тврдње у вези са необјављивањем јавних података нетачне, а посебно је јасно предочила који су подаци и због чега класификовани као „строго поверљиви“. Из реакције Повереника може се недвосмислено закључити да је разумео разлоге Aгенције односно објашњење, будући да је податке из одговора Aгенције и сам заштитио у свом обраћању јавности. Имајући у виду класификацију одређеног броја докумената као „строго поверљиви“ Aгенција је позвала Повереника лично да у њеним просторијама изврши увид у документе, чиме, наравно, није искључила могућност да то буде и неко од његових сарадника. Погрешно је претпостављено и да су подаци о приходима и имовини из Извештаја о имовини и приходима било ког функционера, па и градоначелника, класификовани као „строго поверљиви“. Наиме у свом одговору на захтев Повереника Aгенција је јасно навела да је на основу његовог налога из Решења заштитила одређене податке из предмета и посебно истакла да има и докумената који су заштићени на основу унутрашњих и међународних правних норми. Такође, преседан је неправедно оптуживати Aгенцију, као независни државни орган, за несарадњу са другим државним органима, као и Повереником, када је опште познато да Aгенција има немали број закључених Споразума о сарадњи са другим државним органима и организацијама са којима на дневном нивоу размењује документе, у складу са законима и својим надлежностима.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana