Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Подршка ЛAД-у Града Ниша

AСК 19.06.2015.

Znak-Horizontalno-CirilicaПоводом обраћања самосталног и независног градског тела – Локалног антикорупцијског форума Града Ниша Aгенцији за борбу против корупције у вези са конкурсом за доделу средстава пројектима за остваривање јавног интереса у области јавног информисања на територији Града Ниша, Aгенција пружа пуну подршку жалби овог тела Управи за културу Града Ниша да се преиспита одлука Стручне комисије за оцену пројеката. Наиме, Стручна комисија је дала негативан одговор ЛAД-у на захтев да се у рад Комисије укључи грађански посматрач, што је решење које је усвојено у оквиру Локалног плана за борбу против корупције Града Ниша који је усвојила Скупштина Града Ниша.

Оснивање ЛAД-а у Нишу и доношење локалног антикорупцијског плана представља пример добре праксе.

Међутим, како је основни проблем Србије непримењивање правила која се донесу, на шта је Србија више пута званично упозорена од стране ЕУ, могуће је, баш на овом примеру указати на матрицу проблема који друштву у Србији отежава напредак. Локална самоуправа Града Ниша донела је сопствени антикорупцијски документ и на примеру реаговања Комисије за доделу средстава показује неспремност да примени оно за шта се декларативно залаже. Образложење Комисије се може сматрати релевантним у процедуралном смислу, али је Комисија показала и одлучност да занемари важност аспекта – спречавање корупције и примена мера из антикорупцијског плана - чиме доприноси уврежености постојеће перцепције грађана: неповерење у јавну управу. Поверење грађана у стручност и професионалност вршилаца јавних овлашћења не стиче се тако што се вршиоци тих овлашћења затварају од јавности зато што подразумевају да ће јавност веровати у њихово поштење и професионалност. Потребна је и транспарентност у вршењу тих овлашћења, а ако је све професионално, присуство јавности није сметња. Упорно одбијање контроле широко је распрострањено и представља бахатост и злоупотребу позиције моћи. Јавност онда нема поверења и ту се зачарани круг затвара.

Aгенција апелује на Управу за културу Града Ниша да поступи онако како је једино исправно и пожељно са аспекта заштите јавног добра – да уважи жалбу ЛAД-а и да Стручна комисија у свој рад укључи грађанског посматрача што је већ прихваћено усвајањем Локалног плана за борбу против корупције.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana