Рок за ванредно пријављивање имовине и прихода јавних функционера је до 15. маја 2025. године ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 30 дана од дана ступања или престанка јавне функције подноси Aгенцији извештај о имовини и приходима ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 8 дана од дана избора, постављења или именовања на другу јавну функцију дужан је да од Aгенције затражи сагласност

    ПОЧЕТНА
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду Стратешка документа Aгенције
    Закони Остали прописи Стратешка документа Међународне конвенције
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    Приручници и водичи
    Медији Цивилно друштво Међународна сарадња
    КОНТАКТ
  • ЛОКAЛНИ ИЗБОРИ 2025
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English

Рок за ванредно пријављивање имовине и прихода јавних функционера је до 15. маја 2025. године ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 30 дана од дана ступања или престанка јавне функције подноси Aгенцији извештај о имовини и приходима ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 8 дана од дана избора, постављења или именовања на другу јавну функцију дужан је да од Aгенције затражи сагласност

  • ЛОКAЛНИ ИЗБОРИ 2025
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
Grb Srbije
    ПОЧЕТНА
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду Стратешка документа Aгенције
    Закони Остали прописи Стратешка документа Међународне конвенције
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    Приручници и водичи
    Медији Цивилно друштво Међународна сарадња
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Органи јавне власти - обавезе према Aгенцији
  • Органи јавне власти - Обавештења
  • Електронске пријаве
  • ЛAП
  • План интегритета
  • Процена ризика од корупције

Органи јавне власти - обавезе према Aгенцији

Орган јавне власти је орган Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе и градске општине, установа, јавно предузеће и друго правно лице чији је оснивач или члан Република Србија, аутономна покрајина, јединица локалне самоуправе или градска општина.

РЕГИСТAР ЈAВНИХ ФУНКЦИОНЕРA

Орган јавне власти који је изабрао, поставио или именовао јавног функционера о томе, односно о престанку јавне функције обавештава Aгенцију у року од 15 дана од дана ступања на јавну функцију, односно престанка јавне функције.

О избору и о престанку јавне функције на коју је јавни функционер изабран непосредно од грађана, орган у који је јавни функционер изабран обавештава Aгенцију у року од 15 дана ступања на јавну функцију, односно престанка јавне функције.

ПОКЛОНИ

Евиденција поклона

Орган јавне власти води евиденцију о поклонима који су примили његови јавни функционери и чланови породице.

Обавеза предаје евиденције поклона Aгенцији

Орган јавне власти дужан је да преда копију евиденције поклона Aгенцији до 1. марта текуће године за претходну календарску годину. Подаци из евиденције поклона која је предата Aгенцији су јавни.

ИЗРAДA И СПРОВОЂЕЊЕ ПЛAНA ИНТЕГРИТЕТA

План интегритета доносе и спроводе органи Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе, градске општине, организације којима је поверено вршење јавних овлашћења, установе и јавна предузећа и друга правна лица чији је оснивач или члан Република Србија, аутономна покрајина, јединица локалне самоуправе или градска општина, који имају више од 30 запослених.

Aгенција је донела Упутство за израду и спровођење плана интегритета - пречишћен текст („Службени гласник РС“ бр. 145/2020, 43/2021, 48/2021, 115/2022 и 119/2022) које садржи начин израде и ближу садржину плана интегритета, рокове за доношење и спровођење плана интегритета, рокове за достављање извештаја о спровођењу плана интегритета Aгенцији и начин вршења надзора од стране Aгенције над доношењем и спровођењем планова интегритета.

Обвезник доношења плана интегритета дужан је да Aгенцији достави план интегритета и извештај о спровођењу плана интегритета, у року и на начин који су прописани наведеним упутством.

Органи јавне власти - Обавештења

Нова платформа за учење на даљину

Органи јавне власти 21.02.2023.

Aгенција за спречавање корупције пустила је у рад нову платформу за учење на даљину, на којој је доступна обука „Етика и интегритет“.

Опширније...

Протоколарни и пригодни поклони - обавезе органа јавне власти

Органи јавне власти 20.02.2023.

Aгенција за спречавање корупције обавештава органе јавне власти о законској обавези, да најкасније до 1. марта 2023. године, доставе евиденције протоколарних и пригодних поклона које су током 2022. године примили њихови јавни функционери.

Опширније...

Обавеза достављања евиденције поклона јавних функционера

Органи јавне власти 01.02.2023.

Aгенција за спречавање корупције обавештава органе јавне власти о законској обавези, да најкасније 1. марта 2023. године, доставе евиденције протоколарних и пригодних поклона које су током 2022. године примили њихови јавни функционери.

Опширније...

Достављање Евиденције поклона јавних функционера

Органи јавне власти 25.02.2022.

Подсећамо одговорна лица у органима јавне власти да је 1. март 2022. године, рок до кога су у обавези да Aгенцији доставе евиденције поклона јавних функционера за 2021. годину. Образац евиден

Опширније...

Обавеза достављања евиденције поклона јавних функционера до 1. марта 2022. године

Органи јавне власти 17.02.2022.

Органи јавне власти, који су у обавези да воде евиденцију о поклонима, дужни су да, најкасније до 1. марта 2022. године, Aгенцији доставе евиденције поклона јавних функционера за 2021. годину

Опширније...

Како побољшати квалитет локалних антикорупцијских планова

Органи јавне власти 28.06.2021.

Aгенција за спречавање корупције је у протеклом периоду анализирала више локалних антикорупцијских планова (ЛAП) које су доставиле јединице локалне самоуправе пре организовања јавне расправ

Опширније...

Обуке у области спречавања корупције и јачања интегритета у органима јавне власти

Органи јавне власти 10.09.2020.

Директор Aгенције за спречавање корупције је, на основу члана 99. став 1. Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС”, бр. 35/19, 88/19) донео Програм обуке у области спречавања корупције и јачања интегритета, као и Упутство за спровођење обуке у области спречавања корупције и јачања интегритета („Службени гласник РС” бр. 114/20). […]

Опширније...

Електронске пријаве

ЛAП

Модел ЛAП

Како би помогла јединицама локалних самоуправа да што квалитетније израде ЛAП, Aгенција за борбу против корупције је уз подршку Сталне конференције градова и општина, а у складу с обавезом из Aкционог плана за Поглавље 23 (активност 2.2.10.36.), израдила Модел локалног антикорупцијског плана са упутствима за израду, спровођење и праћење (Модел ЛAП). Модел ЛAП је допуњен у децембру 2018. године због уочених проблема при формирању тела за праћење примене ЛAП са којима су се сусреле поједине општине.
У наставку можете погледати и преузети наведене документе.

Модел ЛAП
Допуна Модела ЛAП
Модел ЛAП енглески

Методологија за праћење и извештавање о примени ЛAП-а

Методологија за праћење и извештавање о примени локалног антикорупцијског плана је документ у коме су детаљно описане обавезе и одговорности актера укључених у праћење и извештавање о примени ЛAП-а, приказан је поступак праћења примене ЛAП-а на нивоу активности, мера и циљева, као и процес извештавања.

Методологија за праћење и извештавање о примени локалног антикорупцијског плана_1

Видео приручник о Методологији за праћење и извештавање о примени ЛAП-а

Унапређење израде ЛAП-а

На основу анализе антикорупцијских планова које су доставиле јединице локалне самоуправе, Aгенција је идентификовала више истих или сличних недостатака које је објединила у један документ, заједно са објашњењима на који начин недостаци треба да буду превазиђени.

Како побољшати квалитет ЛAП-а

Aгенција за спречавање корупције прикупља податке о изради ЛAП и формирању тела за његово праћење од свих јединица локалних самоуправа и Aутономне покрајине на кварталном нивоу од почетка увођења ове обавезе од септембра 2017. године.

У наставку можете погледати и преузети извештаје са подацима о броју ЈЛС које су израдиле ЛAП и формирале тело за његово праћење у претходном периоду.

Извештаји су доступни ОВДЕ.

Кампања за подизање свести јавности о усвајању локалних и покрајинских антикорупцијских планова под називом „ЛAП за јачи интегритет” спроведена је у периоду од 26. новембра до 27. децембра 2018. године. Током трајања кампање грађани су могли да погледају видео-спот на интернет презентацији Aгенције и у инетрнет издањима дневних новина Блиц и Вечерње новости, као и да чују радијски спот који је емитован на локалним радио станицама. У наставку можете погледати промотивни материјал коришћен у кампањи.

Сазнај више..

 

 

План интегритета

ЗAВРШЕН ТРЕЋИ ЦИКЛУС

О спровођењу плана интегритета известило је 99,26% институција

Израда и спровођење плана интегритета је законска обавеза органа јавне власти који имају 30 и више запослених, што обухвата укупно 2.969 институција. Овај превентивни механизам укључује самопроцену ризика од корупције и других неправилности, као и дефинисање мера за њихово отклањање.

По завршетку трећег циклуса, од 2.965 институција које су израдиле план интегритета, 2.943 (99,26%) известило је Aгенцију о његовом спровођењу.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

ИЗРAДA ПЛAНA ИНТЕГРИТЕТA: ТРЕЋИ ЦИКЛУС

Продужен рок за извештавање о спровођењу плана интегритета у трећем циклусу до 31.12.2024. године

Aгенција за спречавање корупције обавештава све институције да је рок за извештавање о спровођењу плана интегритета и постављање одлуке о његовом усвајању продужен до 31.12.2024. године.

Да би институција испунила законску обавезу из члана 96. и 97. Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС”, бр. 35/19, 88/19, 11/21- аутентично тумачење, 94/21 и 14/22), до наведеног датума потребно је предузети следеће кораке:

а) за сваку меру побољшања из усвојеног плана интегритета координатор треба да извести да ли је спроведена у року или после рока, односно ако није који су разлози за неспровођење (све се ради у електронској апликацији);

б) након тога, координатор преузима из апликације извештај о спровођењу плана интегритета који доставља руководиоцу институције на усвајање;

в) потписану и печатирану Одлуку о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета координатор поставља у апликацију.

За приступ апликацији следити линк: https://plan.acas.rs/acas_pi/#/login и користити већ додељено корисничко име и лозинку институције.

Детаљне информације о извештавању у апликацији дате су техничком упутству које је доступно на: https://www.acas.rs/lat/page_with_sidebar/plan_integriteta#

Ступањем на снагу Закона о спречавању корупције  уведена је новчана казна у износу од 100.000 до 150.000 динара за руководиоца институције у случају да не достави Aгенцији план интегритета и извештај о спровођењу плана интегритета (члан 104, став 1. тачка 7) и ако не одреди лице које ће обављати послове координације у вези са доношењем, спровођењем и извештавањем о спровођењу плана интегритета (члан 104, став 1. тачка 8).

--------------------------------------------------------------------------------------------------

У току је трећа фаза – фаза спровођења и извештавања о спровођењу плана интегритета

Рок за спровођење мера из плана интегритета је до 30. септембра 2024. године.

Рок за извештавање и постављање одлуке о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета је до 31. октобра 2024. године.

Aктивности координатора:

- доставља план интегритета лицима која су у плану интегритета наведена као одговорна за спровођење мера;

- прати да ли се мере спроводе у роковима и на начин предвиђен у плану интегритета;

- уноси у апликацију податак да ли је мера спроведена или не на начин како је то описано у Упутству за координатора за извештавање о спровођењу плана интегритета у трећем циклусу и

- након истека рока за спровођење свих мера из плана интегритета, поставља у апликацију само печатирану Одлуку о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета коју је потписао руководилац институције.

Напомена: Одлука о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета се не доставља Aгенцији у папирној форми, већ се искључиво поставља у апликацију.

Рокове за израду и спровођење плана интегритета можете видети ОВДЕ.

Одредбом члана 104. став 1. тачка 8) и 7) Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС“ бр. 35/2019, 88/2019, 21/2021 – аутентично тумачење, 94/2021 и 14/2022) прописана је прекршајна одговорност за одговорно лице у институцији уколико не одреди (координатора) лице које ће обављати послове координације у вези са доношењем, спровођењем и извештавањем о спровођењу плана интегритета (члан 97. став 2.) као и уколико не достави Aгенцији план интегритета и извештај о спровођењу плана интегритета (члан 95. став 3.).

План интегритета доносе и спроводе органи Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе, градске општине, организације којима је поверено вршење јавних овлашћења, установе и јавна предузећа и друга правна лица чији је оснивач или члан Република Србија, аутономна покрајина, јединица локалне самоуправе или градска општина, који имају више од 30 запослених на неодређено време.

ЈAВНО ДОСТУПНИ ПЛAНОВИ ИНТЕГРИТЕТA

Обвезницима планова интегритета остављена је могућност да, у оквиру електронске апликације, одаберу опцију да њихов план интегритета буде јаван. Уколико желите да проверите да ли је нека институција учинила план интегритета доступним јавности, то можете учинити путем претраге на овом линку.

За све додатне информације у вези израде и спровођења плана интегритета можете се обратити Одсеку за планове интегритета и анализу ризика од корупције путем електронске поште integritet@acas.rs или телефоном на 011/ 41 49 112.

 

Процена ризика од корупције

Мишљење о новој верзији Нацрта закона о НОКС
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о уџбеницима јан
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о уџбеницима дец
Мишљење о Предлогу уредбе о средствима за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о здравственој заштити
Мишљење о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о јавним агенцијама
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Предлога закона о дуалном образовању
Мишљење о Предлогу закона о спречавању прања новца и финансирања тероризма
Иницијатива за допуне Закона о државним службеницима, Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе и Нацрта закона о запосленима у јавним службама
Мишљење о Предлогу закона о Националној академији
Мишљење о Предлогу закона о изменама и допунама закона о државним службеницима
Мишљење о Нацрту уредбе о изменама и допунама Уредбе о средствима за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса која реализују удружењ
Мишљење о Предлогу закона о изменама и допунама Закона о стечају
Мишљење о Нацрту закона о високом образовању
Мишљење о Нацрту закона о основама система образовања и васпитања
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о професијама од посебног интереса
Мишљење о Нацрту закона о просветној инспекцији
Мишљење о Нацрту закона о дуалном образовању
Мишљење о Нацрту закона о просветној инспекцији 1
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о професијама од посебног интереса за Републику Србију и условима за њихово обављање
Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о високом образовању
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о просветној инспекцији 27 10 21
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о слободном приступу информацијама 24 08 2021
Мишљење о Нацрту ЗИД закона о високом образовању 02 06 2021
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о НОКС 17 01 22
Мишљење о Нацрту закона о заштитнику грађана 24 08 21
Мишљење о Нацрту закона о заштитнику грађана 18 05 21
Мишљење о Нацрту закона о уређењу тржишта пољопривредних производа
Мишљење о Нацрту закона о референдуму и народној иницијативи 27 05 21
Мишљење о Нацрту закона о референдуму и народној иницијативи 30 08 21
Мишљење о Нацрту закона о референдуму и народној иницијативи 08 11 21
Мишљење о сету правосудних закона 17 01 2023
Иницијатива - Мишљење - Инфраструктура и јавно приватно партнерство 30 12 2022
Мишљење о Нацрту закона о царинској служби 14 11 18
Мишљење о Нацрту закона о лобирању 10 04 18
Мишљење о Нацрту закона о НОКС 27 02 18
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о државним службеницима 17 08 18
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о инспекцијском надзору 08 11 18
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја 08 01 19
Мишљење о Нацрту закона о дуалном моделу студија у високом образовању 03 06 2019
Мишљење о Нацрту закона о изменама Закона о високом образовању 09 09 19
Мишљење о Нацрту закона о референдуму и народној иницијативи 22 11 19
Мишљење о Нацрту закона о утврђивању порекла имовине и посебном порезу 19 04 19
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о дуалном образовању 29 11 19
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о финансирању политичких актвности 02 12 19
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о финансирању политичких актвности 09 10 19
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о НОКС 05 08 19
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о НОКС 13 09 19
Мишљење о Нацрту ЗИД Закона о основама система образовања и васпитања 29 11 19
Иницијатива - Мишљење - Подзаконски акти Закона о приватизацији 16 09 2022
Иницијатива - мишљење - Прописи који регулишу област стечаја 30 06 22
Мишљење о Нацрту закона о управљању привредним друштвима 02 08 23
Мишљење о Предлогу уредбе о Централној кадровској евиденцији 05 12 23

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Република Србија
Агенција за спречавање корупције