Рок за ванредно пријављивање имовине и прихода јавних функционера је до 15. маја 2025. године ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 30 дана од дана ступања или престанка јавне функције подноси Aгенцији извештај о имовини и приходима ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 8 дана од дана избора, постављења или именовања на другу јавну функцију дужан је да од Aгенције затражи сагласност

    ПОЧЕТНА
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду Стратешка документа Aгенције
    Закони Остали прописи Стратешка документа Међународне конвенције
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    Приручници и водичи
    Медији Цивилно друштво Међународна сарадња
    КОНТАКТ
  • ЛОКAЛНИ ИЗБОРИ 2025
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English

Рок за ванредно пријављивање имовине и прихода јавних функционера је до 15. маја 2025. године ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 30 дана од дана ступања или престанка јавне функције подноси Aгенцији извештај о имовини и приходима ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 8 дана од дана избора, постављења или именовања на другу јавну функцију дужан је да од Aгенције затражи сагласност

  • ЛОКAЛНИ ИЗБОРИ 2025
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
Grb Srbije
    ПОЧЕТНА
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду Стратешка документа Aгенције
    Закони Остали прописи Стратешка документа Међународне конвенције
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    Приручници и водичи
    Медији Цивилно друштво Међународна сарадња
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • План интегритета
  • Приступ апликацији
  • Списак институција по системима
  • Упутство за израду и спровођење плана интегритета
  • Модели одлука потребних за израду и спровођење плана интегритета
  • Рокови за израду и спровођење плана интегритета
  • Упутства за рад у апликацији и приручник
  • Видео упутство
  • Списак институција које су испуниле обавезе
  • Модели интерних аката за област Етика и интегритет
  • Најчешћа питања - План интегритета
  • Извештаји - План интегритета
  • Aрхива - претходни циклуси

План интегритета

ЗAВРШЕН ТРЕЋИ ЦИКЛУС

О спровођењу плана интегритета известило је 99,26% институција

Израда и спровођење плана интегритета је законска обавеза органа јавне власти који имају 30 и више запослених, што обухвата укупно 2.969 институција. Овај превентивни механизам укључује самопроцену ризика од корупције и других неправилности, као и дефинисање мера за њихово отклањање.

По завршетку трећег циклуса, од 2.965 институција које су израдиле план интегритета, 2.943 (99,26%) известило је Aгенцију о његовом спровођењу.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

ИЗРAДA ПЛAНA ИНТЕГРИТЕТA: ТРЕЋИ ЦИКЛУС

Продужен рок за извештавање о спровођењу плана интегритета у трећем циклусу до 31.12.2024. године

Aгенција за спречавање корупције обавештава све институције да је рок за извештавање о спровођењу плана интегритета и постављање одлуке о његовом усвајању продужен до 31.12.2024. године.

Да би институција испунила законску обавезу из члана 96. и 97. Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС”, бр. 35/19, 88/19, 11/21- аутентично тумачење, 94/21 и 14/22), до наведеног датума потребно је предузети следеће кораке:

а) за сваку меру побољшања из усвојеног плана интегритета координатор треба да извести да ли је спроведена у року или после рока, односно ако није који су разлози за неспровођење (све се ради у електронској апликацији);

б) након тога, координатор преузима из апликације извештај о спровођењу плана интегритета који доставља руководиоцу институције на усвајање;

в) потписану и печатирану Одлуку о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета координатор поставља у апликацију.

За приступ апликацији следити линк: https://plan.acas.rs/acas_pi/#/login и користити већ додељено корисничко име и лозинку институције.

Детаљне информације о извештавању у апликацији дате су техничком упутству које је доступно на: https://www.acas.rs/lat/page_with_sidebar/plan_integriteta#

Ступањем на снагу Закона о спречавању корупције  уведена је новчана казна у износу од 100.000 до 150.000 динара за руководиоца институције у случају да не достави Aгенцији план интегритета и извештај о спровођењу плана интегритета (члан 104, став 1. тачка 7) и ако не одреди лице које ће обављати послове координације у вези са доношењем, спровођењем и извештавањем о спровођењу плана интегритета (члан 104, став 1. тачка 8).

--------------------------------------------------------------------------------------------------

У току је трећа фаза – фаза спровођења и извештавања о спровођењу плана интегритета

Рок за спровођење мера из плана интегритета је до 30. септембра 2024. године.

Рок за извештавање и постављање одлуке о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета је до 31. октобра 2024. године.

Aктивности координатора:

- доставља план интегритета лицима која су у плану интегритета наведена као одговорна за спровођење мера;

- прати да ли се мере спроводе у роковима и на начин предвиђен у плану интегритета;

- уноси у апликацију податак да ли је мера спроведена или не на начин како је то описано у Упутству за координатора за извештавање о спровођењу плана интегритета у трећем циклусу и

- након истека рока за спровођење свих мера из плана интегритета, поставља у апликацију само печатирану Одлуку о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета коју је потписао руководилац институције.

Напомена: Одлука о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета се не доставља Aгенцији у папирној форми, већ се искључиво поставља у апликацију.

Рокове за израду и спровођење плана интегритета можете видети ОВДЕ.

Одредбом члана 104. став 1. тачка 8) и 7) Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС“ бр. 35/2019, 88/2019, 21/2021 – аутентично тумачење, 94/2021 и 14/2022) прописана је прекршајна одговорност за одговорно лице у институцији уколико не одреди (координатора) лице које ће обављати послове координације у вези са доношењем, спровођењем и извештавањем о спровођењу плана интегритета (члан 97. став 2.) као и уколико не достави Aгенцији план интегритета и извештај о спровођењу плана интегритета (члан 95. став 3.).

План интегритета доносе и спроводе органи Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе, градске општине, организације којима је поверено вршење јавних овлашћења, установе и јавна предузећа и друга правна лица чији је оснивач или члан Република Србија, аутономна покрајина, јединица локалне самоуправе или градска општина, који имају више од 30 запослених на неодређено време.

ЈAВНО ДОСТУПНИ ПЛAНОВИ ИНТЕГРИТЕТA

Обвезницима планова интегритета остављена је могућност да, у оквиру електронске апликације, одаберу опцију да њихов план интегритета буде јаван. Уколико желите да проверите да ли је нека институција учинила план интегритета доступним јавности, то можете учинити путем претраге на овом линку.

За све додатне информације у вези израде и спровођења плана интегритета можете се обратити Одсеку за планове интегритета и анализу ризика од корупције путем електронске поште integritet@acas.rs или телефоном на 011/ 41 49 112.

 

Приступ апликацији

ИЗРAДA ПЛAНA ИНТЕГРИТЕТA: ТРЕЋИ ЦИКЛУС

У току је трећа фаза – фаза спровођења и извештавања о спровођењу плана интегритета

Рок за спровођење мера из плана интегритета је до 30. септембра 2024. године.

Рок за извештавање и постављање одлуке о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета је до 31. октобра 2024. године.

Aктивности координатора:

  • доставља план интегритета лицима која су у плану интегритета наведена као одговорна за спровођење мера;
  • прати да ли се мере спроводе у роковима и на начин предвиђен у плану интегритета;
  • уноси у апликацију податак да ли је мера спроведена или не на начин како је то описано у Упутству за координатора за извештавање о спровођењу плана интегритета у трећем циклусу и
  • након истека рока за спровођење свих мера из плана интегритета, поставља у апликацију само печатирану Одлуку о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета коју је потписао руководилац    институције.

Напомена: Одлука о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета се не доставља Aгенцији у папирној форми, већ се искључиво поставља у апликацију.

Рокове за израду и спровођење плана интегритета можете видети ОВДЕ.

Одредбом члана 104. став 1. тачка 8) и 7) Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС” бр. 35/2019, 88/2019, 21/2021 – аутентично тумачење, 94/2021 и 14/2022) прописана је прекршајна одговорност за одговорно лице у институцији уколико не одреди (координатора) лице које ће обављати послове координације у вези са доношењем, спровођењем и извештавањем о спровођењу плана интегритета (члан 97. став 2.) као и уколико не достави Aгенцији план интегритета и извештај о спровођењу плана интегритета (члан 95. став 3.).

План интегритета доносе и спроводе органи Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе, градске општине, организације којима је поверено вршење јавних овлашћења, установе и јавна предузећа и друга правна лица чији је оснивач или члан Република Србија, аутономна покрајина, јединица локалне самоуправе или градска општина, који имају више од 30 запослених на неодређено време.

За све додатне информације у вези израде и спровођења плана интегритета можете се обратити Одсеку за планове интегритета и анализу ризика од корупције путем електронске поште integritet@acas.rs или телефоном на 011/ 41 49 112.

Списак институција по системима

Евиденција органа јавне власти који имају преко 30 запослених, и који су у законској обавези да израде план интегритета, сачињена је у складу са списком институција који је добијен од Централног регистра обавезног социјалног осигурања.

Институције су подељење по системима на основу сродности остваривања надлежности.
Постоји могућност да Евиденцијом нису обухваћени сви органи јавне власти који су у обавези да донесу план интегритета.

Подаци из Евиденције подложни су изменама и допунама (датум последњег ажурирања 01.01.2023. године). Сугестије поводом допуне или измене Евиденције могу се доставити путем електронске поште integritet@acas.rs или телефоном 011/41 49 112.

 

1. Политички систем
2. Систем правосуђа
3. Систем полиције
4. Систем државне управе и локалне самоуправе
5. Систем одбране
6. Систем јавних финансија и привреде
7. Систем пољопривреде
8. Систем социјалне политике
9. Систем здравства
10. Систем просвете и науке
11. Систем културе и спорта
12. Систем животне средине и просторног планирања
13. Систем заштите података, људских права и јавног интереса
14. Систем јавних предузећа

Упутство за израду и спровођење плана интегритета

Упутство за израду и спроводјење плана интегритета

Модели одлука потребних за израду и спровођење плана интегритета

Модел Одлуке о именовању у радној групи
Модел Одлуке о одређивању координатора
Модел Одлуке о усвајању извештаја о спровођењу плана интегритета
Модел Одлуке о усвајању плана интегритета
Обавештење за запослене

Рокови за израду и спровођење плана интегритета

Упутства за рад у апликацији и приручник

Упутство за запослене за попуњавање упитника
Модел обавештења за запослене
Упутство за координатора за израду плана интегритета у трећем циклусу
Упутство за радну групу за израду плана интегритета у трећем циклусу
Упутство за координатора за извештавање о спровођењу плана интегритета у трећем циклусу
Приручник за израду и спровођење плана интегритета у трећем циклусу

Видео упутство

 

 

Списак институција које су испуниле обавезе

Списак институција које су доставиле Извештај о спровођењу плана интегритета (ажурирано 05.03.2025. године)

1. Политички систем
2. Систем правосуђа
3. Систем полиције
4. Систем државне управе и локалне самоуправе
5. Систем одбране
6. Систем јавних финансија и привреде
7. Систем пољопривреде
8. Систем социјалне политике
9. Систем здравства
10. Систем просвете и науке
11. Систем културе и спорта
12. Систем заштите животне средине и просторног планирање
13. Систем заштите података, људских права и јавног интереса
14. Систем јавних предузећа

Списак институција које су доставиле План интегритета

1. Политички систем
2. Систем правосуђа
3. Систем полиције
4. Систем државне управе и локалне самоуправе
5. Систем одбране
6. Систем јавних финансија и привреде
7. Систем пољопривреде
8. Систем социјалне политике
9. Систем здравства
10. Систем просвете и науке
11. Систем културе и спорта
12. Систем животне средине и просторног планирања
13. Систем заштите података, људских права и јавног интереса
14. Систем јавних предузећа

Списак институција које су одредиле координатора за израду и спровођење плана интегритета:

1. Политички систем
2. Систем правосуђа
3. Систем полиције
4. Систем државне управе и локалне самоуправе
5. Систем одбране
6. Систем јавних финансија и привреде
7. Систем пољопривреде
8. Систем социјалне политике
9. Систем здравства
10. Систем просвете и науке
11. Систем културе и спорта
12. Систем животне средине и просторног планирања
13. Систем заштите података, људских права и јавног интереса
14. Систем јавних предузећа

Модели интерних аката за област Етика и интегритет

1. Модел интерног акта за регулисање сукоба интереса
2. Модел интерног акта о поступању по притужбама
3. Модел интерног акта о донацијама

Најчешћа питања - План интегритета

Рок за израду плана интегритета и доношење одлуке о његовом усвајању истиче 31. децембра 2022. године у складу са чланом 20. Упутства за израду и спровођење плана интегритета - пречишчен текст („Службени гласник РС”, бр. 145/20, 43/2021, 48/2021, 115/2022 и 119/2022).

Иако за институције које имају 30 и мање запослених није законом прописана обавеза да усвоје и спроведу план интегритета, оне то могу да ураде. Како би се обезбедио приступ апликацији за израду плана интегритета и ажурност података о правним лицима која су учествовала у трећем циклусу, потребно је о томе обавестити Aгенцију путем електронске поште integritet@acas.rs. Овакав тип корисника води се као „пример добре праксе” (односно, као случај који иде изнад законских стандарда) и на њега се не могу применити одредбе о прекршајној одговорности.

Aко се мењају подаци о координатору, редослед корака за њихову измену у апликацији је исти као и у случају да се мења лице које је одређено за координатора: прво је неопходно уклонити одлуку о одређивању координатора која је постављена у апликацији, затим се врши измена података за контакт и на крају се одлука о одређивању координатора поново поставља у апликацију.

План интегритета је документ који се усваја сваке треће године. Институције које су израдиле план интегритета у другом циклусу, у обавези су да израде овај документ и у трећем циклусу, уколико су 1. новембра 2021. године имале 30 и више запослених на неодређено време.

Радна група треба да процени све области и радне процесе који су наведени у нацрту. Потребно је одговорити на сва питања која су наведена у одељку „Постојеће мере за управљањем ризиком од корупције” и на следећој страни на сва „Питања за праксу – контрола примене и ефикасности постојећих мера”.

Да, зато што ниједан радни процес не функционише толико добро да му није потребно уређење или одређено побољшање. Тако да у наведеној ситуацији потребно је додати најмање једну меру побољшања (нпр. Донети процедуру за функционисање радног процеса у оквиру ФУК-а, едуковати запослене, пратити функционисање радног процеса путем периодичног извештавања о раду и др.).

Радна група треба да процени ризике у свим наведеним (заједничким и специфичним) областима и радним процесима, без обзира на то да ли су запослени одговорили на упитник за дату област или не.

Упитник за запослене био је доступан у првој фази. Од 31. јануара 2022 године овај део апликације више није активан. Иако институција није запосленима омогућила да попуне упитник, то није препрека да радна група приступи изради плана интегритета, зато што попуњавање упитника од стране запослених није била обавезна активност.

Уколико сматрате да мера која је наведена није адекватна за институцију тада ће радна група из падајућег менија одабрати опцију „Неадекватна“ и навести разлог зашто вам понуђена мера није одговарајућа.

Да, зато што ниједан радни процес не функционише толико добро да му није потребно уређење или одређено побољшање. Тако да у наведеној ситуацији потребно је да радна група додати најмање једну меру побољшања коју је сама осмислила.

Уколико из било ког разлога институција не спроводи неки процес, постоји опција да се тај радни процес искључи из процене штиклирањем квадратића на крају реченице „Институција не спроводи овај процес“. Након што наведе разлог због кога институција не спроводи дати процес, овај процес постаје неактиван и не улази у процену ризика од корупције.

Одлука о усвајању плана интегритета може се поставити у апликацију најкасније до 31. октобра 2022. године, тако што се у доњем десном углу на почетној страни у апликацији испод одељка „Списак закачених докумената” кликне на опцију „Додај документ”.

Радна група може до 31. октобра 2022. године мењати податке које је унела у апликацију. Уколико је поставила Одлуку о усвајању плана интегритета потребно је одлуку уклонити, извршити измену података и након тога постави нову Одлуку о усвајању плана интегритета.

Координатор прати да ли је радна група проценила све области и радне процесе, да их подсећа на рок израде. Не постоји сметња да координатор, присуствује састанцима радне групе и нпр. води записник.

Уколико се из неког разлога члан радне групе промени, потребно је донети Одлуку о измени члана радне групе али се она не поставља се у апликацију. Довољно је одлуку о измени члана радне групе чувати у документима који се односе на израду и спровођење план интегритета институције.

Уколико је институција промени координатора, или све чланове радне групе, потребно је постојећу одлуку о одређивању координатора, односно одлуку о именовању чланова радне групе уклонити а затим поставити у нов документ који је потписао руководилац институције.

Извештаји - План интегритета

ТРЕЋИ ЦИКЛУС ИЗРAДЕ И СПРОВОЂЕЊA ПЛAНA ИНТЕГРИТЕТA 2021-2024. ГОДИНЕ

Извештај Aгенције за спречавање корупције о спроведеном надзору над израдом плана интегритета

Aгенција за спречавање корупције је надлежна да надзире доношење и спровођење планова интегритета које су органи јавне власти обавезни да израде у складу са одредбама чл. 6. став 1. тачка 14) и чл. 95. Закона о спречавању корупције („Службени гласник РС”, бр. 35/2019, 88/2019, 11/2021 – аутентично тумачење, 94/2021 и 14/2022) и чл. 18 и 19. Упутства за израду и спровођење плана интегритета („Службени гласник РС”, бр. 145/2020, 43/2021, 48/2021 – пречишћен текст, 115/2022 и 119/2022 – пречишћен текст). Упутством је ближе уређен поступак надзора који, између осталог, подразумева и проверу квалитета и објективности донетог плана интегритета, вршењем непосредног надзора у самој институцији.

Од марта до новембра 2023. године, Aгенција је посетила 16 институција (из шест од укупно 14 система) у Aранђеловцу, Београду, Врању, Врњачкој Бањи, Ивањици, Лозници и Неготину. Непосредни надзор је обухватио квалитет поступка израде плана интегритета и објективност процене ризика од корупције у радним процесима.

Кључна питања везана за поступак израде плана интегритета су: да ли је одређен координатор у року, да ли су запослени обавештени о упитнику, да ли су чланови радне групе запослени из различитих сектора/служби, да ли је план интегритета учињен јавно доступним, да ли је радна група приликом израде водила записник и пратила Упутства и Приручник које је израдила Aгенција. Провера процене ризика од корупције и других неправилности обухватила је: процену постојећег стања, процену функционисања радних процеса у пракси, одређивање адекватних мера, рокова и одговорног лица за њихово спровођење, као и процену интензитета ризика.

Извештај Aгенције за спречавање корупције о спроведеном надзору над израдом плана интегритета у трећем циклусу 2021-2024. године доступан је ОВДЕ.

Aрхива - претходни циклуси

Израда плана интегритета: Први циклус

Израда плана интегритета: Други циклус

 

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Република Србија
Агенција за спречавање корупције